هفت پیشگویی که قبل از بازگشت مسیح تحقق خواهد یافت (2)

 

لزوم برقراری دوباره سرزمین مادری یهود

در خاورمیانه

 

 

   

در سلسله بحث های نشانه های ظهور مسیح، در این بخش به دومین نشانه ی ظهور می  پردازم. در این مطلب ملاحظه خواهیم نمود که برپایی رژیم صهیونیستی در فلسطین یکی از نشانه ها ظهور مسیح است و یهودیان و مسیحیان انجیلی خود را ملزم به بازپس گیری بیت المقدس از دیگران می دانند تا بدان واسطه میسح دوباره بازگشته و ملکوت خداوند را در زمین تأسیس کند. با هم این مطلب را می خوانیم.

 


هفت پیشگویی که قبل از بازگشت مسیح تحقق خواهد یافت (2)

لزوم برقراری دوباره سرزمین مادری یهود

در خاورمیانه

 

 

 

 

   

در سلسله بحث های نشانه های ظهور مسیح، در این بخش به دومین نشانه ی ظهور می  پردازم. در این مطلب ملاحظه خواهیم نمود که برپایی رژیم صهیونیستی در فلسطین یکی از نشانه ها ظهور مسیح است و یهودیان و مسیحیان انجیلی خود را ملزم به بازپس گیری بیت المقدس از دیگران می دانند تا بدان واسطه میسح دوباره بازگشته و ملکوت خداوند را در زمین تأسیس کند. با هم این مطلب را می خوانیم.

 

***

 

از لحاظ ژئوپلتیکی، اورشلیم و محیط پیرامون آن، که مردم آن را سرزمین مقدس می نامند، نقطه ی تمرکز اصلی حوادث آخرالزمانی است.

آیه ی 21 انجیل لوقا در این خصوص به موازات آیه ی 24 انجیل متی است. به گزارش لوقا در خصوص پیشگویی طولانی مسیح در پاسخ به پرسش رسولان توجه کنید. رسولان پرسیدند: «ای استاد، این کی روی خواهد داد و نشانه ی نزدیک شدن وقوع آن چیست؟»

در پاسخ، مسیح گفت اورشلیم نقطه ی تمرکز اصلی تحولات سیاسی و نظامی خواهد بود که بلافاصله پیش از بازگشت او اتفاق خواهد افتاد: «چون ببینید اورشلیم به محاصره ی سپاهیان درآمده، بدانید ویرانی آن نزدیک است ... زیرا آن روزها، روزهای مکافات است که در آن هر ‌آن چه نوشته شده تحقق خواهد یافت» (لوقا 22-20).

کسانی که در یک قرن پیش زندگی می کردند این کلمات را تقریباغیرقابل فهم می دانستند. اورشلیم در دوران باستان جنگ های زیادی را به خود دیده است، اما چهار قرن پس از سال 1517 این شهر در زیر سایه ی امپراتوری عثمانی، دورانی سرشار از صلح و آرامش را می گذراند. یهویان به عنوان اقلیتی تحت سلطه ی حکومت ترک ها زندگی می کردند. اما این وضع به طور چشمگیری در طول قرن بیستم تغییر یافت.

این سرزمین باید برای انجام پیشگویی انجیل تغییر می یافت.

خداوند به واسطه ی زکریا، پیامبر عهد عتیق، پیشگویی های زیادی در خصوص حوادث آخرالزمانی و دومین بازگشت مسیح نازل کرد. زکریا 500 سال پیش از مسیح و آمدن او زندگی و نبوت می کرد، اما این کتاب (زکریا) در مورد دنیای کنونی ما چیزهای زیادی برای گفتن دارد.

در زکریا 3-2: 12 خداوند می گوید: «اورشلیم را برای قوم های همسایه که سپاهیان خود را برای محاصره ی اورشلیم و سایر شهرهای یهودا می فرستند، مثل کاسه ی زهر می گردانم. هنگامی که تمام قوم های جهان بر ضد اورشلیم جمع شوند، من اورشلیم را برای آن ها مانند سنگی عظیم خواهم ساخت، که هر کس بخواهد آن را تکان دهد خود سخت مجروح شود.»

در آیه ی 9 می افزاید: « ... قصد من این است که تمام قوم هایی را که به جنگ اورشلیم می آیند نابود کنم».

با خواندن این آیات، قادر به تطبیق آن با دوران باستان خواهیم بود، زیرا این منطقه در طول دوران طولانی شاهد جنگ های فراوانی بوده است. اما، فصل چهارده کتاب مزکور به روشنی می گوید که این پیشگویی ها در مورد آینده است، نه حوادث گذشته. چینش زمانی آن ها بلافاصله پیش از دومین بازگشت مسیح خواهد بود.

«روز خداوند نزدیک است ... در آن روز خداوند قوم ها را جمع می کند تا با اروشلیم بجنگند. آن ها شهر را می گیرند و خانه ها را غارت نموده به زنان تجاوز می کنند ... نصف جمعیت را به اسارت می برند ... آن گاه خداوند، به جنگ آن قوم ها می رود.

در آن روز، او بر کوه زیتون که در سمت شرقی اورشلیم واقع است، خواهد ایستاد و کوه زیتون دو نصف خواهد شد و دره ی بسیار وسیعی از شرق به غرب به وجود خواهد آورد، زیرا نصف کوه به طرف شمال و نصف دیگر آن به طرف جنوب حرکت خواهد کرد» (زکریا: 4-1: 14).

واضح است که سطور پایانی این پیشگویی هنوز اتفاق نیفتاده است.

در بخش های بعدی این فصل می خوانیم که چگونه آن قوم ها که به جنگ اورشلیم آمده بودند به اورشلیم آمده و خداوند قادر متعال، پادشاه جهان را می پرستند (آیه ی 16).

این فصول کتاب زکریا، پیشگویی هایی در مورد حوادث آخرالزمانی پیش از دومین بازگشت مسیح است. اورشلیم که توسط یهودیان اداره می شود نقطه تمرکز اصلی می باشد.

مدت کوتاهی پیش از زکریا، پیامبر یهودی دیگری به نام دانیال وجود داشت که در دوران اسارت یهود در بابل، زندگی می کرد. کتاب او از «منع تقدیم قربانی های روزانه یهود» در زمان آخر سخن می گوید (دانیال 12:11، و نیز آیات 1 تا 13). این اتفاق ریشه در ناپاک سازی خانه خدا (با قربانی کردن یک خوک) در زمان حکومت پادشاه سوری آنتیوخوس اپیسفانس در قرن دوم پیش از میلاد داشت.

اما عیسی مسیح این حادثه را به عنوان حادثه ای که در آینده و پیش از بازگشت دوباره او خواهد بود، تأیید کرد (مقایسه کنید دانیال 11:31 را با متی 24:15). این بدان معناست که این قربانی ها دوباره در اورشلیم باید بر پا شود و این مستلزم اداره ی اورشلیم توسط یهود است.

یکصد سال قبل این پیشرفت غیرقابل تصور بود زیرا هیچ واحد مستقل سیاسی یهودی در خاورمیانه موجود نبود.

پس از طغیان یهود در برابر رومیان در سال 66 م و دگربار در سال 132 م، یهودا شکست خورد و بسیاری از یهودیان باقی مانده در سراسر امپراتوری روم و فراتر از آن پراکنده شدند. دگربار تا سال 1948 و برپایی دولت کنونی اسرائیل، هیچ سرزمین یهودی موجود نبود.

سرزمین مستقل یهودی برای گروه کوچکی از مجاهدان در صد سال پیش، یک رویای محض به شمار می آمد. زمانی که نیروهای دولت بریتانیا در جنگ جهانی اول در سال 1916 کنترل اورشلیم را از ترک ها گرفتند، این گروه کوچک، اندکی رو به جلو حرکت کرد. چندین ماه بعد، دولت بریتانیا متعهد شد سرزمین مستقل یهودی را در سرزمین های باستانی که یهود در آن برای قرن ها سکونت داشته است، تأسیس کند.

هنوز سی سال باقی بود تا این رویا در سال 1948 به واقعیت تبدیل شود. اما از آن زمان اسرائیل کوچک باید برای بقا در سال های 1948، 1967 و 1973 می جنگید و حملات تروریستی فراوان به خود دید و از سوی همسایگان متعصب خویش که قصد نابودی او را داشتند، تهدید به نابودی شد.

دگربار، این همان پیشگویی است که در زمانه ما باید تحقق یابد




:: برچسب‌ها: هفت پیشگویی که قبل از بازگشت مسیح تحقق خواهد یافت, امام زمان (عج), پیشگویى هاى نوسترآداموس, پیشگویی های کتاب مقدس

نویسنده : عشاق المهدی
تاریخ : ۱۳۸٩/۳/۳۱